تماس با ما

کد تماس با ما

دوستداران حیوانات
دوستداران حیوانات
مشکلی با حیوان خانگی خود داری؟ خوب جایی اومدی! 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دوستداران حیوانات و آدرس animalsproblems.LoxBlog.Com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





اول از همه شستشو ...

همسترها خودشون، خودشون رو تمیز می کنن و در طبیعت با این که کسی نیست بشورتشون مشکلی براشون پیش نمیاد اما بعضی اوقات شما احساس می کنید که همسترتون نیاز به شسته شدن داره. شستن همستر کار سختی نیست ولی یه کم دقت و نظم احتیاج داره. یعنی حداکثر ماهی یه بار همسترتون رو بشورید. اما نحوه ی شستن:

ابتدا یه مایع شستشو آماده کنید. بهترین مایع برای شستن همستر، شامپو بچه + مقداری آب هست. وقتی مایعتون آماده شد برای این که بدن همستر رو به مایع آغشته کنید پیشنهاد می شه یک تکه ابر اسفنجی رو به دو تکه تقسیم کنید و از هر تکه برای یه بار شستشو بیششتر استفاده نکنید اما در صورت نبودن امکانات یا به هر دلیلی می تونید از دستمال پارچه ای ، حوله یا هر چیز مشابهی هم استفاده کنید. وقتی روی بدن همستر با ابر و مایع شستشو چند بار کشیدید، باید بذارید حدود 5 دقیقه بمونه تا شامپو ها جذب بدنش بشند. تذکر: مراقب باشید تحت هیچ شرایطی یعنی هرگز ، به هیچ عنوان سر و پیشانی همستر رو نشورید. چون تکون می خوره و باعث می شه مایع بره تو چشمش و کور بشه. بعد از این که 5  دقیقه گذشت، بدن همستر رو این دفعه با یک تکه دستمال کاغذی چند لای خیس تو دستتون بگیرید و سعی کنید تا جای ممکن کف رو از بدنش پاک کنید. بعد از چند مرتبه که اونو خشک کردید با باد سشوار درجه هوای کم (نه در معرض باد مستقیم یا باد داغ) از فاصله دور کاملا خشکش کنید. باد سشوار نباید مستقیم باشه و باید از فاصله دور باشه اما تو صورت حتی به طور غیر مستقیم و حفظ فاصله نباید انجام بشه. اگه باد رو تو صورتش بزنید خیلی اذیت می شه. اگه می خواید مطمئن بشید یه فوت کوچولو تو صورتش کنید ببینید چی میشه! (شوخی کردم یه وقت این کارو نکنیدها!) بعد از این که خشکش کردید بذاریدش تو قفس و نیم ساعت هم رو پشت بوم یا حیاط یا هر جایی که تو معرض نور خورشید باشه بذاریدش تا کاملا خشک و سرحال بشه.

نکته خیلی خیلی مهم: هرگز همستر رو با آب مستقیم مثل آب شیر نشورید. در این صورت باعث مرگ ناگهانی و آنی همستر میشید.

و اما تمیز کردن:

برای تمیز کردن قفس همستر کار خاصی لازم نیست بکنید ولی یادتون بشه هفته ای یه بار تمیزکردن سرسری و ماهی یه بار تمیزکردن اساسی لازمه وگرنه قفس کرم می ذاره!

تمیزکردن سرسری: یعنی فقط زیر قفس (کفپوش) رو تمیز کنید و پوشال جدید واسه همستر بذارید.

تمیزکردن اساسی: یعنی تمام قفس (کفپوش ، وسایل بازی اعم از چرخ و فلک و سرسره و ... و حتی میله های قفس) شسته و رفته شود و پوشال جدید در اختیار همستر گذاشته شود.

و آخرین نکته؛ ویژگی های همستر خوب برای خرید:

در این جا بحث نژاد مطرح می شه که چه نژادی برای خرید بهتر است. خوب باید گفت که همسترهای ایرانی نژاد خوبی هستند که چند سالی است پرورش داده می شوند اما همسترهای سوری سابقه ی بیشتری دارند ولی در کل تمام نژادها خوب هستند و فرق آن ها فقط در ظاهر ، رنگ مو و گاهگداری هم در طول عمر است. ولی همسترها در کل 3 سال یا کمتر عمر می کنن که یکی دو هفته فرقی درش به وجود نمیاره. همسترهای دارچینی ، حنایی و طلایی از بهترین نژادهای ایرانی و دیگر کشورها هستند. طول عمر یکی از مهم ترین ویژگی های همسترهاست که به دلیل اهمیت علاوه بر بخش تولیدمثل در این جا نیز به آن اشاره می کنیم؛ همسترها از آن جا که 3 سال عمر می کنند، بسیار رشد سریعی دارند و در طی یک هفته از یک بند انگشت به اندازه یک انگشت کامل در می آیند و در یک ماه حدود یک وجب یا قدری کمتر می شوند. رشدشان آن قدر سریع است که می توان آن را به چشم دید و احساس کرد. اگه در مورد نژادهای همسترها بیشتر اطلاعات خواستید اسم نژاد رو به من بگید تا اطلاعاتش رو کامل در اختیارتون بذارم. البته تا اونجا که تجربه م یاری کنه! نظر فراموش نشه ها!


نظرات شما عزیزان:

reza
ساعت13:20---26 مرداد 1393
کاشکی قابل کپی بود

sepehr
ساعت23:10---14 مرداد 1393
salam
in pedar suxteh gaz migireh chejuri beshuramesh?
پاسخ: سلام خخخخخخخ بله متاسفانه بعضی همسترا اصلا رام شدنی نیستن عیب نداره شما یه دستکش محکم و سفت بپوش بعد با اون بشورش مث دستکش آهنگریا دندون سنجابم از توش رد نمیشه. اگه دستکش نداری هم سه چار تا کهنه رو بنداز رو دستت بعد همسترو محکم بگیر که در نره خیلیم فشارش نده که اذیت نشه بعد با دست دیگه کفو بمال بهش. موقع اب کشی هم با ابر خیس بمال به تنش.


رکسانا
ساعت13:14---22 تير 1393
پس چرا اسمم تو سایت نیومد؟
پاسخ: o_O


رکسانا
ساعت13:10---22 تير 1393
ممنون خیلی عالی بود
پاسخ: :)


مونا
ساعت20:19---6 تير 1393
سلام همستر من مريض شده و اين روزا نمي تونه خودشو خوب تميز كنه الآن تو اين حال مي تونم بشور مش؟
پاسخ: شستن همستر براش مفیده اگر همسترتون مریضه با آب ولرم بشوریدش یادتون نره زیر آب مستقیم نگیریدش


زهرا
ساعت13:38---25 خرداد 1393
خیلی ممنون عزیزم.

میخوام امشب همسترمو بشورم.ولی میترسم باعث مرگش بشم.خیلی میترسم.ولی با خوندن مطلب شما کمی خیالم راحت شد


مریم
ساعت1:57---7 فروردين 1393
دوست دارم خیلی کمکم کردی

Sara
ساعت13:38---5 فروردين 1393
خيلى عالى بود من ديروز همسترم رو شستم اصلا اب تو گوشش نرفت مرسى

سروش
ساعت7:24---27 آذر 1392
من ديشب اين كارهارو كردم خيلي ممنون

سروش
ساعت7:30---19 آذر 1392
ممنون از راهنمایی هات

اما نظر قبلیم رو سایت نیست
پاسخ: اومد رو سایت.


سروش
ساعت20:06---18 آذر 1392
میشه خصوصیات همستر هلندی رو بگی


پاسخ: پیداکردن همستر هلندی سخته! می خوای چی کار؟ به نظر من همستر سوری بگیر. هم راحت تر گیر میاد هم می تونی از همسترایران بخری که فوق العاده مطمئنه.


وحیده
ساعت13:05---13 مرداد 1392
مطالب کاربردی هستند.ممنون

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 27 / 8 / 1391برچسب:, ] [ 5:6 بعد از ظهر ] [ سپهر محمدی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

سلام و درود به تمام کسانی که به حیوانات عشق می ورزند! و یک تبریک حسابی به کسانی که با حیواناتشون مشکل دارن. چرا تبریک؟ چون جواب سوالاتتون رو این جا پیدا می کنید!
امکانات وب


 ابزار پرش به بالا ابزار پرش به بالا

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 161
بازدید ماه : 211
بازدید کل : 35662
تعداد مطالب : 27
تعداد نظرات : 136
تعداد آنلاین : 1

جاوا اسكریپت

کد پیغام خوش آمدگویی

کد متحرک کردن عنوان وب

mouse code



ابزار گوگل پلاس

کد گوگل پلاس پیچک