تماس با ما

کد تماس با ما

دوستداران حیوانات
دوستداران حیوانات
مشکلی با حیوان خانگی خود داری؟ خوب جایی اومدی! 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دوستداران حیوانات و آدرس animalsproblems.LoxBlog.Com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





و اما خرگوش:

در مورد نگهداری خرگوش باید بگم که خرگوش ها حیواناتی ظریف هستن و به نگهداری منظمی احتیاج دارن. بهترین قفس برای خرگوش همونه که احتمالا تو فیلما و کارتونا و اینا دیدید که یه در توری دارن و قفسشون حالت جعبه مانند داره. قفس خرگوشا باید به اندازه ای باشه که حیوون حداقل به اندازه ی سه تا پرش جا داشته باشه. و چون خرگوشا حیواناتی هستن که عادت دارن روی دوپا بایستن باید سقفش هم به اندازه ای باشه که سر حیوون به سقف نخوره.

همان طور که در عکس های بالا می بینید علاوه بر قسمت توری محلی کمد مانند با در چوبی در قفس قرار گرفته که بسیار بسیار بودنش مهمه. چون خرگوش ها حیواناتی بسیار محتاط اند و همچنین قوه شنوایی قوی دارند. بنابراین در طبیعت با کوچکترین صدا یا حرکتی احساس خطر می کنن و فرار می کنن. پس شما هم باید در قفس اونها محلی مناسب جهت پنهان شدن حیوون پیش بینی کنید. نبودن این گنجه یا کمد در قفس استرس زیادی به حیوون شما می ده که باعث پیری زودرس و مرگش می شه. اگر قفسی که خریده یا ساخته اید چنین گنجه ای ندارد خودتان یک سبد یا جعبه یا چیزی مشابه در آن قرار دهید.

بحث بعدی در رابطه با قفس محل ادرار کردن حیوان است. خرگوش ها عادت دارن در یک گوشه ی خاص از قفس ادرار کنن. (تجربه ی شخصی من ثابت می کنه همه ی جوندگان این طور هستن. چون من سنجاب و همستر هم دارم به چشم دیدم که اونا هم این طور هستن.) وقتی شما بعد از چند بار ادرار کردن حیوان متوجه و مطمئن شدید که او چه محلی از قفس رو برای این کار انتخاب کرده جعبه یا پیاله ای فلزی یا پلاستیکی (اگر چوبی نباشه بهتره چون حیوون به مور زمان اونو می جوه و از بین می بره) در اون محل قرار بدید و درونش با یه چیز نم گیر مثل کاه، علوفه یا خاک سفت شده پر کنید تا تمیز کردنش براتون راحت تر باشه. دقت کنین جعبه یا پیاله شما باید به قدری بزرگ باشه که حیوون به راحتی بره توش و از توش دربیاد. در مورد اون خاک سفت شده هم باید بگم هرگز از کلوخ یا خاک شل استفاده نکنین. منظورم از خاک سفت شده خاکیه که هم ادرار حیوون رو به خودش جذب نکنه و هم گلوله گلوله نشه. چون خرگوش ممکنه گلوله های خاک(کلوخ ها) رو بخوره و ناراحتی های شدیدی برای معده ش به وجود بیاد. خاک گربه و ظرف خاک گربه دقیقا چیزیه که من توضیحش رو دادم. یعنی ظرف مناسب و خاک مناسب اگر نمی تونید ظرف یا خاک مناسب خرگوش برای ادرار رو تهیه کنین از ظرف خاک و خاک گربه استفاده کنین. برای خرید این جا کلیک کنید.

خرگوش ها عادت به جویدن مبلمان، پرده و سیم های برق دارن بنابراین اونا رو به هیچ وجه در محیط خانه رها نکنید. چون هم احتمال ادرار و مدفوع وجود داره هم احتمال جویده شدن اسباب و اثاثیه خانه تون! مگر این که حیوونتون خیلی آموزش دیده باشه یا تموم مدت تحت نظر خودتون باشه. اگه آموزش دیده نیس و شما هم وقت یا حوصله زیر نظر گرفتنش رو ندارین پس به جز فضاهای محدود مث بالکن، حیاط یا تراس ولش نکنید به امون خدا.

دیگه هرچی راجع به قفسش می دونستم رو گفتم. منتظر نظرات، سوالات، پیشنهادات و انتقادات شما هستم. منتظر مطالب تغذیه خرگوش باشید!


نظرات شما عزیزان:

مریم
ساعت21:17---27 مرداد 1393
سلام من دو روز بیش دو تا خرگوش گرفتم ک تو دست جا میشن بهشون بیشتر یونجه خشک میدم
سوالام ایناس:
برای رفع اسهال خرگوشم چکار کنم؟
توی چی نگهشون دارم؟سوالای بالا رو خوندم متوجه شدم میگید تو قفس فلزی اندازه مناسب ک کفش رو با پوشال بپوشونم , آخه اینجوری وقتی ادرار میکنن پاهاشون کثیف و زرد میشه و نمیتونم بگیرمشون دستم
چکار کنم ؟
فعلا تو کارتون نگهشون داشتم
روزی دو بار زیرشون رو عوض میکنم ولی پاهاشون زرد شده
به ایمیلم جواب بدی ممنون تر میشم

پاسخ: سلام دوست من برای مشکل اسهال خرگوش و در کل جوندگان باید به تغذیشون فوق العاده اهمیت داده بشه اگه اون جور که شما میگین فقط از یونجه ی خشک براش استفاده می کنین و باز هم این مشکلو داره دو تا احتمال وجود داره اول این که آب مصرفیش زیادتر از حد معمول باشه (چون یونجه خشک بالاخره آب می طلبه دیگه!) و احتمال دوم اینه که متاسفانه ممکنه معده ش دچار مشکل شده باشه که بهتون پیشنهاد می کنم یه دامپزشک ببریدش در مورد قفسش: خوب مطمئنا بهترین قفس همون قفس فلزی و بهترین بستر پوشال هستش اما این که میگید پاهاشون کثیف میشه بهتره پوشال بیشتری براشون بذارید و روی پوشال ها رو هم با چن تا دستمال کاغذی کفپوش کنین که قدرت جذب آب بیشتر بشه و شستن منظم قفس فراموش نشه روزی دو بار تمیز کردن قفس کاملا کافیه ولی اگه با این وجود همچنان پاهاشون کثیف میشه بهتره به جای روزی دو بار تمیز کردن قفس روزی یک بار قفس و روزی یک بار خرگوش ها رو تمیز کنین ضمنا هر چه سریعتر از کارتون به قفس انتقالشون بدین چون کارتون باعث افسردگی و سوءهاضمه(اگه مقواها رو بخوره) میشه و اگه سوراخش کنن فرار هم ممکنه بکنن.


فرح
ساعت13:27---18 مرداد 1393

سلام

ممنونم از مطالب مفیدتون. جایی هست که بشه یه قفس شبیه اونی که در عکس های بالا گذاشتید رو تهیه کرد ؟
پاسخ: سلام بله بعضی پرنده فروشی ها دارن ولی به نجاری ها هم سفارش بدین براتون می سازن ولی این که یه جای مشخص که بشه قفس رو آماده خرید خیر متاسفانه اطلاعی ندارم همستر ایران قفس های خوبی داره ولی اکثرا فلزی و پلاستیکیه. قفس چوبی رو سفارشی براتون میزنن ضمنا اپلیکیشن دیوار هم هست.



الهام
ساعت14:51---9 مرداد 1393
سلام . ممنون که به سوالا جواب میدید.من دوتا بچه خرگوش خریدم.میخوام ظرف ادرار براشون تهیه کنم اما موندم که چی بخرم ؟تو سایتا که ظرف ادرار خرگوش ندیدم...میشه ظرف پلاستیک معمولی گذاشت؟
پاسخ: بله ظرف پلاستیکی خوبه فقظ کفش یه کم پوشالی دستمال کاغذی چیزی بزارید که ادرار حیوون رو جذب کنه


نیان
ساعت18:05---31 تير 1393
سلام من یه خرگوش دارم جثه ی نسبتا بزرگی داره چه جوری میتونم یه قفس مناسبی براش تهیه کنم اون به قفس احتیاج داره ؟
پاسخ: سلام برای خرید قفس خرگوش به پرنده فروشی های بزرگ یا سایت همستر ایران سر بزنید.


پرستو سلطاني
ساعت13:22---22 تير 1393
سلام دو سال است دو تا خرگوش در محيط خانه نگهداري مي کنم ازاد هستند و خانه را کثيف مي کنند اگر انها را در پارک پرديسان رها کنم زنده مي مانند با توجه به اينکه خيلي خيلي خانگي و عاطفي شدهاند وتغذيه خوبي هم دارند
پاسخ: من شنیدم تو پارک پردیسان یه محوطه برای نگهداری حیوانات درست کردن و مردم هم حیووناشون رو به اون جا اهدا می کنن می تونید ببرینشون اون جا اگر تو خود پارک آزاد شن که خوب راستش، هیچ تضمینی نیست زنده بمونن ولی آزادسازی حیوانات کار خیلی پسندیده ایه به نظر من حتما این کارو انجام بدین.


شقایق
ساعت20:12---16 تير 1393
سلام من خرگوش خیلی دوست دارم اما ندارم. خونوادم همش میگن خرگوش کثیفه و کثیف کاری زیاد داره آیا واقعاً اینجوریه؟ و می خواستم از سایت خوبتون تشکر کنم.
پاسخ: سلام دوست عزیز متاسفانه بله خرگوش تا حدودی به نسبت بقیه ی جوندگان کثیف کاری بیشتری داره چون جثه ش بزرگتره بیشتر هم می خوره و متقابلا بیشترم دستشویی میکنه پیشنهاد من به شما همستره که کثیف کاری فوق العاده کمتری داره.


فائزه. م
ساعت19:05---20 خرداد 1393
خرگوش من سه هفتشه ... اصن نمیخوابه یا خیلی کم میخوابه تو روز . چیکار کنم ????
پاسخ: بی خوابی حیوون رو نمی کشه خیالتون راحت باشه. ولی اگه خواستین می تونین یه مقدار بسیار کم قرص یا شربت خواب آور تو آبش بریزید تا بخوابه ولی تاکید می کنم این کار مکنه عوارض جانبی داشته باشه بهتره تو یه محیط آروم بذاریدش همسترهای منم تا زمانی که پیششون بودم نمی خوابیدن و این طبیعیه یه مقدار حیوون رو تو تنهایی و یه جای خلوت و ساکت بذارید تا خوابش ببره ( مثلا به مدت یک یا دو هفته)


میلاد
ساعت22:01---6 ارديبهشت 1393
با عرض سلام من یک تراس خیلی کوچیکدارم ودوانتن اگر خرگوش انجا باشد طوری است

پاسخ: نه مشکلی نداره خیلی هم عالی!


امید
ساعت0:26---29 فروردين 1393
salam. babate fonte fingilish ozr mikam age sakhte khundanesh .tipe farsim konde...rajebe khargoosh chanta soal dashtam azatun: 1-chand sat bayad kharej az ghafas bashan o bazi konan

2-chand sat bayad bekhaban

3-hamishe bayad zarfe ghaza daghele ghafasesh bashe kolan?

4-emkanesh hast ke shab khodesh bere tu ghafas bekhabe o ehtiyaj nabashe khodam begiramesh va bezaram tu ghafas?

sepasgozaram age rahnamayim konin...piruz bashid
پاسخ: با سلام دوست عزیز و ممنون از این که سوالاتت رو با من در میون گذاشتی جواب سوالاتت 1- هر چه بیشتر بهتر حداکثر ساعت نداره یعنی حتی اگه براتون امکان داره کل روز بیرون باشه بهتره ولی حداقل ساعت داره یعنی دست کم تو یه روز یک و نیم الی دو ساعت باید خرگوش آزاد باشه البته اینا همه پیشنهاده اگه هم بیرون نباشه موجب مریضیش نمی شه ولی ممکنه افسرده شه 2- خواب مسئله ایه که خود حیوون تنظیمش می کنه فقط باید سعی کنید تو محیز آروم نگهداریش کنید وگرنه حیوون تو ساعت های بیداری بیداره و تو ساعت های خواب هم به خاطر سروصدا و ترس اجبارا بیدار میمونه تو جای آروم و خلوت بذاریدش شب ها خودش ردیف می کنه 3- بله پیشنهاد میشه ظرف غذا همیشه در اختیار حیوون باشه 4- این بسته به توانایی های شما و هوش خرگوشتون داره امکانش کمه آزادی طبیعت حیووناس خودشون تو قفس نمیرن ولی خوب امکانش صفرم نیست شاید بتونین تربیتش کنین


amin_H
ساعت21:15---7 بهمن 1392
سلام دوباره

خیلی خیلی ممنون که جواب دادین

راستش غرضم از سوال قبلی این بود که احتمالش هست که خرگوشه شیطونی کنه و بره تو حوض لاک پشت ها و خودشو تو دردسر بندازه

چون شنیده بودم که حموم کردن و کلا ابنتنی برای خرگوش ها خیلی ضرر داره

خیلی خیلی ممنون
پاسخ: نه احتمالش خیلی کمه دوست عزیز چون حیوانات به طور غریزی از چیزی که براشون ضرر داشته باشه دوری می کنن. نگران نباش. ضمنا این که آب برای جوندگان ضرر داره کاملا درسته ولی به جز سنجاب برای بقیه خیلی هم خطرناک نیست. یعنی اگه آب به وطر مستقیم با فشار بالا به حیوون بپاشه خطرناکه ولی اگه توی یه سطح آب ساکن (مثل همین حوضچه ای که شما گفتی) باشه کشنده نیست. (الیته برای خرگوش و همستر و اینا. برای سنجاب فرق داره و آب در هر صورتی احتما سنگکوب شدن حیوون رو بالا می بره.) ولی محض احتیاط هم که شده شما سعی کن دمای آب حوضچه رو خیلی پایین نبری و آب همیشه ولرم باشه تا اگرم اتفاقی خرگوش افتاد توی حوض، دچار لرز نشه.


amin_H
ساعت1:12---5 بهمن 1392
سلام

یک سوال فوری داشتم ؟؟؟؟؟؟؟

من یک قفس بزرگ دارم که توش لاک پشت هم دارم و برای لاک پشت هام یک حوضچه تعبیه کردم تا توش شنا کنن

اینکه خرگوش رو هم توی اون قفس نگه دارم ایرادی نداره

البته بگم که قفس خیلی بزرگه و فضای خالی زیادی داره و فقط یک قسمت کوچیکش حوضه
پاسخ: نه مشکلی نداره. خرگوش و لاک پشت هر دو گیاه خوارند و می تونن با هم هم زیستی داشته باشن. لاک پشت اصولا حیوون آرومیه و کاری به کسی نداره. خرگوش هم حتی در وحشی ترین نوع خودش که خرگوشای گوش بلند استوایی هستن (فکر نمی کنم خرگوش شما از این نوع باشه نه؟!) کاری به حیوانات دیگه ندارن. چون نمی تونن از اون ها تغذیه کنن. در کل مشکلی نداره.


sanaz
ساعت12:32---10 آذر 1392
دوهفتش بود خریدمش خیلی کوچولوبودفقط شیرمیخوردیکی دوهفته بعدبهش چمنم دادم میخوردچون کوچولو بودهویجم واسش رنده کردم مااصلانخوردالان هم که بزرگترشده بازنمیخوره.بجای چمنم دیگه بهش یونجه خشک میدم

sanaz
ساعت17:31---25 آبان 1392
سلام خرگوش من 3 ماهشه اصلا هویج نمیخوره هر چی هویج سالم یا رنده شده میگیرم جلوش روشو برمیگردونه مگه نمیگن خرگوشها هویج دوست دارن؟
پاسخ: ولی ولی خوب این به معنی نیست که حتما در هر سنی هویج بخورن. ببینم دندوناش دراومده؟ اگر نه که هیچی، اگر هم آره شاید رژیم غذایی سابقش هویج نبوده و عادت نداره. لطفا بگید از کجا خریدید و در چه سنی خریدید.


دنیا
ساعت17:10---15 آبان 1392
سلام من سه تا خرگوش دارم

یکیشون بابای او دوتای دیگست

من باید اونا رو از مازندران بیارم بندر عباس

باید براشون قفس بگیرم

می شه بگید از کجا و چه اندازه ای می تونم یه قفس بگیرم خرگوشم یکیشون بزرگه و دوتای دیگه 5هفتشونه

ا
پاسخ: خرید قفس که کار آسونیه و قفس مناسب خرگوش رو می تونید به راحتی از پرنده فروشی ها تهیهی کنید یا به نجاری ها بگید یه دونه بسازن. ( اگه خیلی روی خرگوشتون حساس هستید.)


پرنیان
ساعت7:17---21 مهر 1392
درود

با تشکر از شما بابت اطلاعاتتون که کمک زیادی به ما میکنه!

دو روزی هست که خرگوش من دست چپشو روی زمین نمیزاره و دیگه زیاد ورجه وورجه نمیکنه!دستش درد میکنه باید چکار کنم
پاسخ: خوب اول از همه باید ببینید چه مشکلی داره؟ آیا دستش در رفته یا شکسته؟ (احتمالا در رفته) اگه دستش در رفته باشه احتمال خوب شدنش هست فقط باید یه آتل دور دستش بسته بشه تا زیاد تکون نخوره ولی اگه شکسته باشه حتما باید به دامپزشک مراجعه بشه و متأسفانه دست شکسته خیلی به سختی مثل اولش می شه. این در مورد این که دستش رو روی زمین نمی ذاره اما در مورد کم شدن تحرکش باید توجه داشته باشید که اونا دارن به فصل خواب زمستونی نزدیک می شن. گرچه حیواناتی که با انسان نگهداری میشن به دلیل شرایط نگهداریشون اغلب به خواب زمستونی نمی رن ولی به هر حال میزان تحرکشون میاد پایین و این یه امر طبیعیه.


milad
ساعت13:07---27 مرداد 1392
جنس قفس چی باشه؟ عکس قفستون باز نمیشه
پاسخ: جنس قفس جونده ها مهم نیست. فقط یا از چوب نباشه یا چوب خیلی ضخیم چند لایه باشه. مثلا من وقتی می خواستم برای سنجابم قفس بگیرم یه قفس با میله های آهنی بود 25000 تومن و همون قفس با همون ابعاد ولی استیل 50000 تومن. خوب مسلما نمی ارزه 25 تومن بدی که فقط رنگ قفس نره! به هر حال جنسش یه چیزی باشه که نتونن بجون. راستی شیشه هم نباشه چون افسردگی می گیرن.
پاسخ: عکس ها یه مشکلی داشتن به همین دلیل دوباره بارگذاریش کردم. مشکل حل شد. ممنون دوست من که اطلاع دادی!


niloo
ساعت9:24---19 مرداد 1392
بازم سلام.من چندروز پیش قفس خرگوشمو عوض کردم و گذاشتمش تو حیاط ولی تغذیش کم شده.طبیعیه؟
پاسخ: بله البته اکثر اوقات وقتیی محیط حیوون عوض می شه برنامه غذاییش هم می ریزه به هم. وللی اگه این تغییرات غذایی تا یک هفتهخوشون رو با محیط وفق دادن که هیچی ولی اگه ندادن باید از قطره ی اشتهاآور استفاده کرد یا با یه دکتر مشورت کرد ولی معمولا بعد از یک هفته قطره جواب میده. 90 درصد حیوانات هم خودشون رو به موقع با محیط وفق میدن.


niloo
ساعت18:05---16 مرداد 1392
سلام نگه داری دوتا خرگوش تو یک قفس درحالی که یکیشون خیلی بزرگتره مشکلی پیش نمیاره؟
پاسخ: بستگی به جنسیتشون داره. اگر جفتشون ماده یا یم نر و ماده هستند نه مشکلی نداره ولی معمولا دو جونده ی نر همیشه با هم دعوا می کنند. بهتره اگه جفتشون نر هستن یکیشون رو جدا کنین.


علی
ساعت10:44---29 خرداد 1392
سلام من تازه خرگوش گرفتم و در قفس نگهش میدارم و روزها 2 تا 3 ساعت بیرون از قفس و در حیات خلوتی به طول 6 و عرض 3 متر رهاش میکنم و دائما واسه خودش بازی میکنه و خرگوشم حدود 3.5 ماهش هست...به نظرتون زمان بیرون ماندن از قفسش زیاد نیست؟
پاسخ: نه هر چه زیادتر باشه که بهتره. اگه زمانش کم باشه ممکنه دچار مشکل بشه ولی زمان زیاد مشکلی نداره. ضمنا یادت باشه اگه چند وقت حیوانات و مخصوصا جوندگان رو به انجام یه کار وادار کنین، به اون کار عادت می کنن و "ترک عادت موجب مرض است"!


niloo
ساعت12:25---28 خرداد 1392
سلام خسته نباشین ببخشید یه سوال من تو قفس خرگوشم یه ماده سفید رنگ دیدم بنظرتون چیه؟
پاسخ: اگه خرگوشتون نره ممکنه گامت نر یا همون اسپرمی باشه که برای تولیدمثل استفاده می شه. اگر هم ماده است دو حالت داره : یا استفراغشه یا تو دفع ادرار دچار مشکل شده که احتمالش خیلی کمه.


نازنین
ساعت15:50---17 خرداد 1392
من 12 تا خرگوش دارم اما خونشون خودمون درست کردیم خاک زیر پاشون ماسس ولی خیلی زود کثیف میشه من باید چه خاکی زیر پاشون بریزم
پاسخ: ماسه خیلی زود کثیف می شه چون با حرکت خرگوش رو ماسه شخم می خوره و چیزمیز ای زیرش میاد رو. بهترین خاک برای زیر پاش پوشال کولزه یا پوشال چوبه که تو نجاری ها و چوب بری ها پیدا می شه.


مطي
ساعت13:02---29 اسفند 1391
سلام من 4روزه خركوش اوردم خيلي كاهو ميخوره تو 24ساعت 2تا كاهو بزرك با يونجه و هويج هم ميخوره؛حتي شب هم غذا ميخوره؛ميترسم مريض بشه جيكاركنم؛
پاسخ: به طور آزمایشی چند روز غذاش رو کم کن. اگر دیدی فرقی نکرد، پس یعنی می تونه با غذای کم هم دووم بیاره. ولی اگه دیدی جنب و جوشش کمتر شد و گوشه نشین شد و همش میگیره می خوابه پس یعنی به غذای کم نمی تونه عادت کنه و به غذای زیادی احتیاج داره. اگر خرگوشت کوچیکه بدون آزمایش بهت بگم که خیلی غذا می خواد ولی اگه بزرگه اشکالی نداره یه کم غذاش رو کم کنی.


ریحانه
ساعت10:00---28 اسفند 1391
ما تخت را گاشتیم ین طرف تا برفی (خرگوشم) جای دستشوی اش را قاطی نکند اما همه بر روی تخت خوابه یا نشسته یا کلن روی تخت است حالا اگر روی تخت باشد اشکالی ندارد اما کلن روی تخت است و دستشویی کرنش ام ان جا انجام میگیرد



من چکار کنم







دنبال ادم امدنش اشکالی ندارد میلیسعه باز اشکالی ندارد گاز میگره باز دیگه نمیشه اشکار نداشته باشد که نمی شود



چکار کنم


پاسخ: مطمئنی غذا به اندازه کافی بهش میدی؟ اگه فکر می کنی سیره، پس گاز گرفتناش دلیل دیگه ای داره. احتمالا می خواد دندوناش رو کوتاه کنه. یه چوب بزرگ از یه درخت (هر درختی به جز صنوبر و کاج چون شیره دارن) بکن و بذار تو قفسش. این هم که همش میره رو تخت اشکالی نداره. شاید اونجا احساس آرامش می کنه. مثلا سنجاب من هم با این که براش جای خواب آماده کردیم ولی بازم تو ظرف غذاش می خوابه.


ریحانه
ساعت14:11---12 اسفند 1391
من بسیار بسیار از شماتشکر میکنم

چون خرگوشم حالابسیار سرحال راضی هست وجای دستشویی اش را یاد گرفته
فقط عقیم نشده کاری نکرده اما میترسم بکنه


امیر
ساعت20:02---26 بهمن 1391
مرسی روزی چه قد. کیا باید بهش غذا بدم . قفس چس بای براش بگیرم. این خرگوش خیلی شیطونه تو کارتون نگه داشتم هی میپره خودشو میزنه به در مارتون هی در کارتون باز میکنه میاد بیرون همش دوست داره بیرون باشه همش هم میره زیر یخچال کناره موتوره یخچال
پاسخ: غذا باید برای خرگوش به طور دائم در اختیارش باشه. این به اون معنی نیست که خرگوشا باید زیاد غذا بخورن بلکه باید هر وقت که اراده کردن غذا هر چند به مقدار کم در اختیارشون باشه. بعد از چند وعده غذادادن به حیوون خودتون دستتون میاد که چه قد بهش غذا بدید. اگر دستتون نیومد روزانه 3 بار ظرف غذاش رو تعویض کنید. این مقدار میانگینه و تضمینی نیست. خرگوش رو هم تو کارتون نگه ندارید. چون همون طور که گفتید ازش میاد بیرون و بعد مدتی شروع به خوردن جعبه می کنه! خرگوش رو در قفس طوطی و کاسکو ، گنجه های نگهدازی کبوتر ، محفظه های توری دار ، و یا فضای آزاد حفاظت شده و تحت کنترل می تونید نگه داری کنید.


امیر
ساعت17:35---26 بهمن 1391
سلام خسته نباشید من یه خرگوش گرفتم از بیرون کناره خیابون نمیدونم چند ماهشه من جلو این هر چی غذا میریزم میخوره اصلا سیر مونی نداره .چرااا؟پاسخ: اگر غذا نمی خورد جای نگرانی بود. احتمالا صاحب قبلیش بهش غذای زیادی می داده چون در بین خرگوشا مرض یا بیماری به نام پر خوری نداریم! شما سعی کن غذای کمتر و کمتری بهش بدی تا به شرایط جدید عادت کنه.

ریحانه
ساعت11:21---22 بهمن 1391
در گوش خرگوشم 1سانت در 5 میلی متر خون مردگی شده ایا مریض شده احتمال میدم سوزونده باشه یا جایی خورده باشه نه کسل شده نه تقییری در رفتارش وجود داره





خرگوشم از هوای ازاد میترسه و دوست نداره





من برای خرگوشم هویج را رنده میکنم و میگذارم خشک بشه خودش غذای خوبی میشه خرگوشنم هم دوست داره سیرش میکنه و کم حجم مشکلی که و جود نداره














پاسخ: خون مردگی پدیده ایه که در اثر پاره شدن مویرگ ها اتفاق می افته. احتمالا گوش خرگوش شما در اثر برخورد با جایی ضربه خورده و تعدادی از مویرگ هاش پاره شده. جای نگرانی نیست. چون اگه مویرگ های پاره شده کم باشه خود به خود ترمیم می شه و اگه زیاد باشه ممکنه باعث کم شدن شنوایی حیوون بشه که چون حیوون تو جنگل نیست و خطری هم تهدیدش نمی کنه می تونه بدون شنوایی هم سلامتیش رو حفظ کنه. اگر خرگوشتون از هوای آزاد می ترسه 2 تا احتمال وجود داره : 1- هوای آزادی که ازش حرف می زنید خیلی سرد باشه. چون جوندگان اصلا هوای سرد رو نمی پسندن. 2- یا این که بعضی از جوندگان کلا با محیط باز ارتباط برقرار نمی کنن. یعنی چون از بچگی در قفس به دنیا اومده و بزرگ شدن، قفس خودشون رو به محیط باز ترجیح می دن و در قفس احساس امنیت و آرامش بیشتری می کنن. سنجاب من هم دقیقا همین طوریه. اگه شما احساس می کنید که خرگوشتون تو محیط باز آرامش نداره سعی کنید خیلی از قفس درش نیارید. هویج رنده شده هم غذای خوب اما ناقصیه. یعنی تو رژیم غذایی خرگوش حتما کاهو رو هم قرار بدید و این طور نشه که هویج جای همه ی مواد غذایی رو بگیره. امیدوارم این مطالب کمکتون کرده باشه.


ریحانه
ساعت15:11---30 دی 1391
من چکار کنم خرگوشم دیگه شیر نمی خوره و غذا می خواد



هر چی گلدون داشتیم خورده

ماشا الاه جای ادرارش ایاد گرفته



جنب و جوششش هم نمی شه کنترل کرد مثلا میای جلوی در می بینی اون بیرونه بعد داری تازه راه می ری خرگوش 10 متر اون طرف تره

راستی عقیم نکردم

خیلی مشکل داره؟



با ما که مهربان هست



نا خن هاش بلند شده اما چون یکبار گرفتین خون امد دیگه می تر سم بگیرمپاسخ: برای ناخوناش از ناخن گیر مخصوص جوندگان استفاده کنید. برای غذا هم اگه شرایطش رو دارید از غذاهای آماده و استیک جویدنی و ... استفاده کنید و اگر نمی تونید یا نمی خواید از مواردی که در تغذیه خرگوش نام برده شده.


ساعت17:12---22 دی 1391
این خرگوشه بزرگ شده شیطانی میکنه





میاد دست من را می لیسه


و گاز های کوچیک و ملایم می گیره



پاسخ:
همان طور که گفتم هیچ خونه ای برای هیچ جونده ای بهتر از فضای باز نیست. این طور که تو این عکس معلومه خرگوش رو تو اتاق آزاد می کنید. اگر ابن طوره با رعایت شرایط ایمنی (مثل این که سیم برق و مبلمان در معرض جویدنش نباشه) این خونه کاملا ایده آله. ولی اگر خرگوش رو فقط تو اون قفس گوشه ی عکس نگه می دارید اون قفس به تنهایی خیلی کوچیکه.

پاسخ: و در مورد گاز گرفتن احتمالا برای برقراری ارتباطه ولی اگه گازهاش شدیدتر شد بادی به وضع غذایی اش بیشتر رسیدگی کنید و چیزهای چوبی هم برای کوتاه کردن دندان هاش در اختیارش بذارید.


ریحانه
ساعت12:21---13 دی 1391
بخشید نتوانسستم عکس را بفرستم چون نمیتوان پیست کرد و کد را گذاشت





داخل اپلود عکس هم گذاشتم اما فرستاده نشد در وبلاگم میگذارم بیایید ببینید





اما راستی پای خرگوش را چگونه می شود تمیز کرد از کثیفی سیاه شده است























};-};-};-
پاسخ: بسیار خوب من میام تو وبلاگتون بعد خودم عکس رو میارم. در مورد استحمام خرگوش باید با آب خرگوش رو شست. فقط مواظب باشید آب تو مجرای تنفسیش نره. به جز سنجاب بقیه ی جوندگان رو می شه به همین روش شست. برای اطلاعات بیشتر برید به شستشوی خرگوش. اینم لینکش:
http://animalsproblems.loxblog.com/post/22/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D9%88%20%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C.htm

پاسخ: عذر می خوام ولی فرمتش یه جوریه که کامپیوتر من عکسش رو باز نکرد. می تونید اون رو به ایمیل عمومی من بفرستید. ssghahreman3274@yahoo.com


ریهانه
ساعت21:58---7 دی 1391
این خونه برای خرگوش مناسب است



خیلی ببخشید وبلاگتون را معتل کردم
پاسخ: خواهش می کنم ولی کدوم خونه؟ هیچ عکس یا چیز دیگه ای این جا نیست!


ریحانه
ساعت15:33---6 دی 1391
وبلاگتون خیلی خیلی عالیه

ریحانه
ساعت20:26---5 دی 1391
ببخشید



بیشتر از یک ماهش نیست
پاسخ: پس اگه بیشتر از یه ماهش نیست باید شیر دادن بهش رو ادامه بدید تا زمانی که حد اقل یه ماه و نیم و حداکثر دو ماهش بشه. ضمنا مصرف کاهوی نرم و خیس برای تکامل دندان ها در این سن مناسبه.


ریحانه
ساعت20:23---5 دی 1391
نمیدانم اما فکر نمی کنم از یک ماه بیشتر باشه





این خصوصات را داره





بیشتر در کنارهی میخابد


جدیدن روی دو پا می ایستد


میزان جنب و جوشش بیشتر شده است





من تا حالا از شیر گاو استفاده کردم مشکلی دارد؟






پاسخ: اگر در کنره ها می خوابه کاملا طبیعیه چون جوندگان دوست دارن در گوشه کناره ها خودشون رو جمع کنن و بخوابن. و در مورد روی دوپا ایستادن و جنب و جوش و تحرک باید بگم این ها نشانه های سالم بودن و رشد مناسب خرگوشه! شیر گاو هم مشکلی نداره به شرطی که درصد چربیش بالا نباشه. یعنی از شیر پرچرب استفاده نکنید.


ساعت15:02---4 دی 1391
من نیم ساعت یا بیشتر در خانه ازادش میکنم و هر روز 5 دقیقه پنجره را باز می کنم





خرگوشم غذا کم میخورد چون بچه است بیشتر شیر میخورد شما توصیه می کنید به او چه چیزی بدهم

پاسخ: اگر میزان غذاخوردنش خیلی کم است حتما داروهای تقویتی بهش بدید چون جوندگان رشد سریعی دارن اتفاقا باید بیشتر غذا بخورن. برای بچه های جوندگان تا یه سن خاص بهترین غذا شیر مادره. اگر قبل از این سن بچه رو از مادر جدا کنن باید از شیر خشک نیمه جامد استفاده بشه. اون سن خاص برای بچه خرگوشا یه ماهگی تا 45 روزگیه. بعد از اون دوره ی شیرخوارگی باید از غذاهای نرم تر مثل برگ کاهوی تازه در مرحله یعد کلم و تا جایی که دندونای خرگوش دربیاد و بتونه غذاهایی مثل هویج رو بجوه باید مرحله به مرحله پیش رفت. اگر سن تقریبی خرگوشتون رو به من بگید بهتر می تونم راهنماییتون کنم.

ریحانه
ساعت14:18---3 دی 1391
ممننون در دسم اروم هست و اذیت نمی شه بعضس از سایت ها می گویند در یک کار تون کوچک هم می شه قفس مو جود در خانهی ما 30 در20 است در این قفس اصلا نمی شه حتی اگر در روز 2 یا 3 ساعت بیرون باشه اخه در قفس هم بیشتر خواب است
پاسخ: بله من هم بعضی سایت ها رو دیدم که میگن تو کارتون میشه نگهداریش کرد. ولی اگه نگهداری نشه بهتره. چون اولا که جونده ست و ممکنه کارتونو بجوه و ثانیا چون نمی تونه مناظر بیرون رو ببینه و هوای تازه استشمام کنه افسرده می شه. خواب بین جوندگان هم طبیعی است. چون آن ها عموما شب کارند ولی اگه این خواب ها تو خرگوش از حد بزنه بیرون باید به پزشک مراجعه بشه. قفس 20 در 30 هم فکر می کنم مناسب باشه. چون خیلی کوچیک به نظر نمیاد ولی بستگی به اندازه ی خرگوشتون و میزان بالاپایین پریدنش داره. اگر قفس براش کوچیک هست پیشنهاد می کنم یکی از دیوارهای قفس رو از جا در آرید و یه کارتون محکم (اگه خرگوشتون خیلی عادت به جویدن نداره) در ادامه ش بچسبونید تا فضای بیشتری برای خرگوش فراهم باشه. اگر باغچه ای هم در منزل دارید می تونید خرگوش رو اون جا آزاد کنید و بعد از نیم ساعت تا یه ساعت و نیم بازی برش گردونید به قفس یا لونه ش تا افسرده یا خسته نشه.


ریحانه
ساعت16:38---30 آذر 1391
من خرگوش خونگی دارمدوست دارم بقلش کنم اما دلش نخواد بیرون از قفس بیاید دوست دارم به قفس عادت کند اما در خانه بتوانم 3 ساعت بقلش کنم .

این را توضیه دهید موضوع دیگری هم هست ان هم این است که نمی دانم قفس باید چند سانتی من باشد
پاسخ: دوست من با تشکر از نظر دادنتون و این که مشکلتون رو با من در میون گذاشتید. گرفتن خرگوش در دست آداب خاصی داره. اگر خرگوش شما دوست نداره تو بغلتون باشه بهتره از این کار صرف نظر کنید ولی در کل شیوه ی صحیح گرفتن خرگوش اینه که اگر راست دست هستید با دست راست و اگر چپ دست هستید با دست چپ بدن و دست و پای خرگوش رو کامل نگه دارید ولی برای جلوگیری از احتمال پریدن یا جهیدن یا فرار کردن خرگوش با اون یکی دستتون به آرومی سرش رو نوازش کنید تا هم احساس امنیت کنه و هم در نره. ارتفاع قفس هم هر چی بیشتر بهتر. معمولا قفس خرگوش نیم متر در نیم متر کفایت می کنه ولی حد استانداردش یه متر در یه متر هست. اگه بازم سوالی داشتید خوشحال میشم بشنوم.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 2 / 9 / 1391برچسب:, ] [ 12:52 قبل از ظهر ] [ سپهر محمدی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

سلام و درود به تمام کسانی که به حیوانات عشق می ورزند! و یک تبریک حسابی به کسانی که با حیواناتشون مشکل دارن. چرا تبریک؟ چون جواب سوالاتتون رو این جا پیدا می کنید!
امکانات وب


 ابزار پرش به بالا ابزار پرش به بالا

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 174
بازدید کل : 35452
تعداد مطالب : 27
تعداد نظرات : 136
تعداد آنلاین : 1

جاوا اسكریپت

کد پیغام خوش آمدگویی

کد متحرک کردن عنوان وب

mouse code



ابزار گوگل پلاس

کد گوگل پلاس پیچک