تماس با ما

کد تماس با ما

دوستداران حیوانات
دوستداران حیوانات
مشکلی با حیوان خانگی خود داری؟ خوب جایی اومدی! 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دوستداران حیوانات و آدرس animalsproblems.LoxBlog.Com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





بهترین غذا برای خرگوش که مواد مورد نیاز بدن اونو تامین کنه علوفه ست. بدن خرگوش و دستگاه گوارش خرگوش متفاوت تر از انواع دیگه ی حیواناته. و به طوریه که 15% غذای روزانه ش باید دارای فیبر باشه. این مقدار رو نمی شه با میوه جات و سبزیجات تامین کرد و بهترین راه برای تامینش علوفه ست. آره خنده نداره که! همون علوفه ای که گاو و گوسفندا می خورن. علوفه باید در حدود 80% غذای روزانه ی خرگوش رو پر کنه. تا بتونه فیب مورد نیاز رو تامین کنه. پس می بینید که این شایعه که خرگوشا عاشق هویجن کاملا بی پایه و الکیه. نمی گم خرگوشا هویج نمی خورن. درسته خرگوشا هویج، کاهو، کلم، سیب، و خیلی از میوه جات و سبزیجات رو مصرف می کنن ولی غذای اصلی که باید 80% غذاشون همین باشه علوفه ست. علوفه رو می تونین از دامداری ها، باشگاه های پرورش اسب و سوارکاری و باغ وحش ها خریداری یا تهیه کنید. دقت کنید علوفه باید به صورت دائم و نه به صورت وعده ای در اختیار حیوون باشه.

خرگوش حیوونیه که باید دائما آب هم مثل علوفه در اختیارش باشه. مثلا همسترها اگه خیلی هم آب بخورن (البته با ظرف آب ساچمه ای مخصوص خودشون می سنجم) روزی 2 بار تعویض آب و سنجاب ها هم اگه با ظرف آب معمولی پرنده آب بخورن روزی 4-3 بار تعویض آب کفایت می کنه. ولی خرگوش دائما آب نیاز داره. پس ظرف آب خرگوش رو طوری در نظر بگیرید که دیر به دیر تموم شه. پس در نهایت به یه نکته خیلی مهم اشاره می کنم:

خرگوش به دلیل داشتن دستگاه گوارش منحصر به فرد باید دائما آب و غذا(علوفه) در اختیار داشته باشد.


جدید: (در مورد فضله خواری)

 

 

خوب در مورد پاسخ محمد رضا جان که در مورد فضله خواری حیوون پرسیده بودن باید بگم که خرگوش ها عادت به فضله خواری دارن و این امر نگران کننده ای نیست. یکی از دلایلش اینه که خرگوش ها توانایی جذب ویتامین از میوه جات رو ندارن و به همین دلیل ویتامین ها رو از طریق خوردن فضله هاشون دریافت می کنن.

 

و دلیل دیگه ش اینه که همان طور که گفته شد به دلیل منحصر به فرد بودن دستگاه گوارش خرگوش، این حیوون توانایی هضم بعضی از گیاهان ور نداره و با خوردن مدفوع خود سعی در هضم و گوارش دوباره ی این مواد غذایی داره. در واقع این عمل خرگوش مثل عمل نوشخوار در چهارپایانه. امیدوارم جواب سوالت رو گرفته باشی دوست من. ممنون از این که مشکلت رو با من در میون گذاشتی.


نظرات شما عزیزان:

هادی
ساعت21:33---23 مرداد 1393

سلام.من یه خرگوش یه ماهه دارم 1روزه هیچی جز اب نخورده. چیکارش کنم غذا بخوره؟بین 2 تا پاش همش کثیف میشه.پاک میکنم اما باز...تا دیروز خوب شیر میخورد اما امروز شیرم نمیخوره و کاهو و جعفریم نمیخوره.حتی کاغذم نمیخوره.لطفا کمک کنین
پاسخ: سلام دوست من سنجاب منم این مشکلو داشت حیوونتون نفخ کرده تو این وقتا حیوون هیچی نمی خوره و دفع ادرارش با مشکل مواجه میشه یه مقدار آلت تناسلی حیوون رو چرب کنین و با دست چرب مالشش بدین تا تحریک بشه و بتونه دفع ادرار کنه اگر افاقه نکرد هر چه سریعتر هر چه سریعتر ببریدش دامپزشک چون این مدل نفخ اگه طولانی بشه باعث میشه پاهای حیوون از کار بیفته و نتونه تکون بخوره سنجاب خود من هم هیچی نمی خورد و مدام پاهاش کثیف بود اهمیت ندادیم تا این که فلج شد و بردیم دکتر گفت کاری از دستمون برنمیاد. بهتره عجله کنید.



سروناز
ساعت7:51---20 تير 1393
سلام،من خرگوشام سه تا بچه بدنیا اوردن الان اون سه تا هم از شیر مادر هم غذا استفادهدمیکنن حالا غذایذکمکیشون چی باید باشه؟همشم فرار میکنن،چطور میشه اهلیشون کرد؟ممنون از راهنماییاتون
پاسخ: سلام دوست عزیز غذای کمکی بچه خرگوش بستگی به سنش داره اگه خرگوشتون نوزاد هست (از تولد تا درآوردن دندان) شیر مادر براش کافیه. برای خرگوش های بزرگ تر که دندان درآوردن و توانایی جویدم غذا رو دارن می تونین از مکمل های آماده، کاهو و پوست هویج استفاده کنین. یه چیز خیلی مهم هم که باید بهش توجه کنین ویتامینه. اگه دیدین خرگوشتون بی حاله جنب و جوشش کم شده یا موهای بدنش به حالت سیخ سیخ دراومده از کم بود ویتامینه که می تونین با شربت های مخصوص ویتامین دار تامینش کنین


مهدیه
ساعت2:07---12 تير 1393

سلام من یه خر گو ش دارم که آب اصلا نمی خوره چی کار کنم.همش کاهو سبب کلم هویج یونجه علف می خوره ولی آب نمی خوره
پاسخ: ممکنه به خاطر ظرف آبش باشه. ظرف آب حیوون باید طوری باشه که بتونه به راحتی آب بخوره. اگر مشکل از این جا نبود همون غذاهایی که میخوره رو (مث کاهو و سیب) خیس خیس کنین و بعد بهش بدید. بازم اگه مشکل حادتر شد به دامپزشک مراجعه کنین.



نازنین
ساعت17:42---21 خرداد 1393
خرگوش من هر کاری می کنم اب نمی خوره! چی کار کنم؟ کاراییی که گفته بودین و کردم ، کمک کنید!!!
پاسخ: حیوانات اگر تشنه بشن آب میخورن شما بازم از غذاهای خیس برای تغذیه ش استفاده کنین اگربهتر نشد به دامپزشک مراجعه کنین.


هاجر اسماعیلی
ساعت11:33---24 ارديبهشت 1393
من 2تا خرگوش دارم برای اینکه دندوناشون بزرگ نشه باید چیکار کنم و اینکه چجوری بهش یاد بدم یه جای خاص دستشویی کنه ؟ ممنون
پاسخ: خودش باید یاد بگیره اکثرا ما سعی می کنیم یه جای خاص واسه دسشویی حیوون در نظر بگیریم و بعد حیوون رو مجبور کنیم تا اون جا دسشویی کنه ولی این درست نیست بهتره ما صبر کنیم تا اون خودش یه جا برای دسشوییش انتخاب کنه و ما هم بپذیریم. حیوانات همیشه مطابق میل ما رفتار نمی کنن!!! برای دندوناشم چوب به اندازه ی کافی تو قفس بزارید


مریم
ساعت15:47---27 دی 1392
اصلا خوب نبود چون نمیشد مطالب را کپی کرد. :)
پاسخ: خوب واسه چی می وای مطالب رو کپی کنی؟


سجاد
ساعت18:31---26 دی 1392
خخخخخخخخخخخخخخخخيلي عالي بود

liana
ساعت12:25---17 دی 1392
من ی خرگوش دارم سه ماهشه ولی خیلی کم اب میخوره لطفا کمکم کن میترسم از اب نخوردن بمیره
پاسخ: راستش کم سابقه ست که یه حیوون از آب نخوردن بمیره. نگران نباش ولی به هر حال احتیاط شرط عقله. تو حرکاتش دقت کن ببین از تحرکش کم نشده؟ اصلا روزانه چقدر آب میخوره؟ شاید به نظرت میاد کمه!!! یه احتمال دومی هم هست که از ظرف آبش نمی تونه آب بخوره. ظرف آبش رو عض کن آب خنک براش بذار و دقت کن تا ببینی تحرکش کم شده یا نه. امیدوارم مشکلتون حل بشه.


roxana
ساعت15:24---29 مرداد 1392
سلام وب سایتتون عالیه. راستی یه سوال. اونی که خرگوشو ازش خریدم گفت به خرگوش آب ندید می میره. گفت آب مورد نیازشو از میوه ها می گیره!! به نظر شما بهش آب بدم یا نه؟ الان یه هفته ست خرگوش خریدم تا الان بهش آب ندادم
پاسخ: حتما حتما بهش بدید! مطمئن باشید حیوونتون میمیره اگه بهش آب ندید! فروشند ها بعضی وقتا چرت و پرتایی واسه خودشون میگن. کی گفته آب برای حیوون سمه؟ آب مایه ی حیاته!


مینا
ساعت13:19---14 خرداد 1392
سلام وبلاگ جالب و مفیدی دارید از این بابت ممنونم راستش من تا حالا حیوانات خونگی زیادی داشتم الانم یه خرگوش کاملا دست اموز و کوچیک دارم. که چون شرایطی پیش اومده و نمی تونم نگه داریشو کنم دنبال یه نفر دوستادار این حیوان های مظلووم هستم که نگه داریشو کنه اگه بتونید منو راهنمایی کنید واقعا ممنون میشم
پاسخ: متآسفم ولی من کسی رو نمی شناسم. شما می تونید توی سایت نیاز روز آگهی بدید تا یه نفر رو پیدا کنید.


امیر
ساعت14:32---10 خرداد 1392
سلام . اون کسی که خرگوشو ازش خریدم گفت که نباید به خرگوش آب داد ؟ آیا درسته ؟ خرگوش گرگیپاسخ: حرف مفت زده باباًً مگه میشه به حیوون خدا آب نداد؟ حتما باید بهش آب داد. شاید منظورش این بوده که نباید آب به بدنش برسه.

الهه
ساعت0:25---10 بهمن 1391
خرگوش من کمتر از سه هفتشه چیکار کنم سالم بمونه؟؟؟؟
پاسخ:به تغذیه ش خوب برسید. جوندگان برای رشد بیشتر از هر چیز دیگه ای به غذا نیاز دارن. بهش کاهوی نرم خیس خورده بدید. تجربه ثابت کرده که این غذا برای بچه خرگوش ها به راحتی قابل هضم و مقویه. اگه می تونید از غذاهای کمکی هم استفاده کنید و اگر نه، حد اقل تا 1 ماهگی و نیم شیر خشک بهش بدید. (اگه مادرش نیست تا بهش شیر بده می شه از شیر خشک استفاده کرد. بهتره از شیر گاو استفاده نشه.)


الهه
ساعت0:23---10 بهمن 1391
سلام من ی خرگوش کوچولو دارم و نیاز به کمک شما دارم.
پاسخ: چه مشکلی دارید؟


محمد رضا گروسی
ساعت12:47---3 آذر 1391
ببخشید خرگوش من یه مدتیه که شروع به فضله خواری کرده. برای این مشکلش چی کار باید بکنم؟
پاسخ:
در بخش تغذیه مشکل شما رو حل می کنم! لطفا به اون جا مراجعه کنین تا پپاسختون رو پیدا کنین.

پاسخ:در بخش تغذیه مشکل شما رو حل می کنم! لطفا به اون جا مراجعه کنین تا پاسختون رو پیدا کنین.


ساعت14:26---2 آذر 1391
مرسی مطالبت عالی بود!

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 2 / 9 / 1391برچسب:, ] [ 1:58 بعد از ظهر ] [ سپهر محمدی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

سلام و درود به تمام کسانی که به حیوانات عشق می ورزند! و یک تبریک حسابی به کسانی که با حیواناتشون مشکل دارن. چرا تبریک؟ چون جواب سوالاتتون رو این جا پیدا می کنید!
امکانات وب


 ابزار پرش به بالا ابزار پرش به بالا

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 216
بازدید کل : 35667
تعداد مطالب : 27
تعداد نظرات : 136
تعداد آنلاین : 1

جاوا اسكریپت

کد پیغام خوش آمدگویی

کد متحرک کردن عنوان وب

mouse code



ابزار گوگل پلاس

کد گوگل پلاس پیچک