تماس با ما

کد تماس با ما

دوستداران حیوانات
دوستداران حیوانات
مشکلی با حیوان خانگی خود داری؟ خوب جایی اومدی! 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دوستداران حیوانات و آدرس animalsproblems.LoxBlog.Com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





1- نژاد

خرگوش ها از نژاد های مختلفی هستند که این نژاد ها بر اساس رنگ مو، اندازه ی مو، حالت گوش ها(افتاده، روباهی، استوایی و...)، کشور تولد یا کشور تولد اجداد و ... طبقه بندی می شوند. بعضی از نژادهای خرگوش ها عبارتند از :

Holland lop
Jersey Wooly
Minni Satin
Netherland Dwarf

تمام نژادهای بالا از نوع گوش افتاده هستند. قضاوت در مورد این که کدام نژاد بهتر است کار سختی است و ما هم حق دخالت در انتخاب شما را نداریم ولی برای اطلاعات بیشتر می توانید به اینجا و اینجا رجوع کنید.

2- شستشو

شستشوی خرگوش بنا به جثه ی حیوون کار راحت تریه نسبت به شستشوی همستر. بهتره تا جای ممکن خرگوش رو نشورید؛ درسته که خرگوش و همستر به اندازه ی سنجاب حساس نیستن که درجا سکته کنن ولی به هر حال اونها هم از خانواده ی جوندگان هستن و جوندگان با آب میونه ی خوبی ندارن ولی اگه خیلی اصرار به شستنش دارین، شستشو با آب کافیه. فقط باید مواظب باشین که آب تو مجرای بینیش نره. برای این کار استفاده از دوش دستی پیشنهاد می شه و به هر حال اگه دوش دستی هم ندارین باید از زاویه ی آب طوری باشه که علاوه بر غیر مستقیم بودن از پشت کمر حیوون پاشیده بشه تا توی بینیش نره. ولی راه ساده تر اما پرهزینه تری هم هست که کار رو بسیار ساده می کنه. استفاده از شامپو خشک و شن مخصوص شستشوی خرگوش که در سری لوازم جانبی اون حیوون موجوده و در سایت همستر ایران امکان خرید اینترنتی اون وجود داره.

3- کوتاه کردن ناخن و آراستن مو

کوتاه کردن ناخن باید به طور مرتب انجام گیرد. 1 یا 2 بار در ماه کافی است. نژادهای موکوتاه چندان احتیاجی به کوتاه کردن مو ندارند ولی نژادهای موبلند نباید از 2.5 سانتی متر کوتاه شود. مخصوصا در فصل زمستان توصیه می شود هرگز موها را کوتاه نکنید چون موها برای خرگوش سپری در مقابل سرما هستند. برس کشیدن موهای خرگوش ها هفته ای یک بار کافی است.

4- بیماری ها

همه ی جوندگان ناقل بیماری هایی برای انسان ها هستند و همین طور انسان ها نیز برای جوندگان و به طور کلی حیوانات بیماری هایی به همراه دارند ولی رعایت نکات بهداشتی، زدن واکسن های مخصوص جوندگان و رجوع به دامپزشک می تونه از بروز این بیماری ها جلوگیری کنه. بعضی از بیماری ها عبارتند از:

درماتوفیتوز Dermatophytosis                                                                                                                     کچلی قارچی ، درماتو مایکوز Dermatomycosis
کوریومننژیت لیمفوسیتیک (Lymphocytic Choriomeningitis)(LCM)
هاری ( Rabies)
عفونت ناشی از گونه های انگل کرم های نواری Hymenolepis و Rodentolepis
سالمونلوز (Salmonellosis)
تولارمی (Tularemia)
لپتوسپیروز (Leptospirosis)
کامپیلوباکتریوز (Campylobacteriosis)
عفونت هانتاویروس (Hantavirus Infection)

البته تجربه ی شخصی من ثابت کرده همه ی این چیزا کشکه! من نه پیش دامپزشک رفتم،نه واکسنشون رو زدم نه هیچی. فقط رعایت نکات بهداشتی. یعنی هر بار بهشون دست زدم دستمو شستم و تا حالا هم که چیزیم نشده!


نظرات شما عزیزان:

به تو چه
ساعت19:28---31 خرداد 1393
:):):):)

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 3 / 9 / 1391برچسب:, ] [ 12:54 قبل از ظهر ] [ سپهر محمدی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

سلام و درود به تمام کسانی که به حیوانات عشق می ورزند! و یک تبریک حسابی به کسانی که با حیواناتشون مشکل دارن. چرا تبریک؟ چون جواب سوالاتتون رو این جا پیدا می کنید!
امکانات وب


 ابزار پرش به بالا ابزار پرش به بالا

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 83
بازدید ماه : 213
بازدید کل : 35491
تعداد مطالب : 27
تعداد نظرات : 136
تعداد آنلاین : 1

جاوا اسكریپت

کد پیغام خوش آمدگویی

کد متحرک کردن عنوان وب

mouse code



ابزار گوگل پلاس

کد گوگل پلاس پیچک