تماس با ما

کد تماس با ما

دوستداران حیوانات
دوستداران حیوانات
مشکلی با حیوان خانگی خود داری؟ خوب جایی اومدی! 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دوستداران حیوانات و آدرس animalsproblems.LoxBlog.Com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





برای تغذیه یه سبزیجات و میوه جات تازه احتیاج دارن. شاید از گفتن این حرف خنده تون بگیره ولی ایگوانا با اون ظاهر سوسمارمانند و اون دندونای تیز و ریز گیاهخواره! پس باید بهش سبزیجات و میوه جات تازه بدید و یه نکته ی مهم دیگه: ایگواناها با وجود دندوناشون غذا رو می بلعن! پس باید از میوه و سبزی خرد شده برای تغذیه ی ایگوانا استفاده کنید. قبل از غذا دادن به حیوون سبزی ها و میوه ها رو بشورید و مطمئن بشید که مواد شوینده، خاک یا تخم حشرات روی سبزی ها باقی نمونده. ظرف آب و غذای ایگوانا اگه روزی یه بار صبح ها چک بشه کافیه. چون ایگواناها کم تحرکن بنابراین به غذای زیادی احتیاج ندارن با این حال برای ایگواناهایی که 2 وعده در روز غذا می خورن باید یه وعده ی اصلی صبح زود و یه وعده ی سبک تر، بین 4 تا 5 بعد از ظهر در اختیار حیوون قرار بگیره. ولی برای ایگواناهایی که با همون یه وعده هم می سازن وعده ی صبح کافیه.

برای ظرف آب و غذای حیوون استفاده از ظروف سرامیکی و یا پلاستیکی استفاده بشه. از استفاده از ظروف چینی، شکستنی یا حتی پلاستیکی که لبه های تیز داشته باشه، خودداری کنید. ایگوانا برای آب خوردن عاشق نوشیدن قطره های شبنم روی برگ ها هستن. اگه درختچه برای ایگواناتون دارین می تونین با قطره چکون یا چیز مشابه براش قطره های مصنوعی درست کنین. ضمنا ظرف غذای حیوون رو تند تند عوض نکنید تا به یکی عادت کنه.

طول عمر ایگوانا رو به 3 قسمت نوزادی، جوانی و بلوغ تقسیم می کنن که جدول غذایی اونا در این 3 دوران به شرح زیر هست:

دوران زندگی/طول بدن/تعداد وعده ی غذایی/چگونگی غذا

دوران نوزادی/20 سانتی متر/2 بار در روز/  ریز یا له شده

دوران جوانی/70 سانتی متر/1 بار در روز/خرد شده

دوران بلوغ/90 سانتی متر/ 1 روز در میان/ تکه های درشت

و اما غذاهایی که به هیچ عنوان نباید در اختیار ایگوانا قرار بگیرد همراه با علت.

کرم، حشرات و انواع غذای ماهی: چون دارای پروتئین هستند و مخصوص ماهیان می باشند.                               لبنیات مثل شیر و کره و ماست و...: چون غذای پستانداران هستن نه خزندگان.                                                  گوشت سفید و قرمز: چون غذای گوشتخوارانه ولی همان طور که گفته شد ایگوانا گیاهخواره.                                ریواس: دارای جوهرنمک بالا بوده(جوهرنمک=HCl= اسید هیدروکلریک!) و سمی است.                                        تخم مرغ: چون دارای پروتعین و چربیه. پروتئین برای ایگوانا ضرره.                                                                       بیسکویت و غذاهای خشک سگ و گربه و میمون: چون پروتئین دارن و مخصوص همین حیوانات هستن.                  منبع: پرشین پت. (ایگوانا یه سری غذاهایی نیاز داره که باید طبق برنامه ی غذایی خیلی خاصی در اختیارش بذارید که می تونید لیست این غذاها و برنامه ی غذاییشون رو تو سایت پرشین پت ببینید.)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 11 / 9 / 1391برچسب:, ] [ 9:16 بعد از ظهر ] [ سپهر محمدی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

سلام و درود به تمام کسانی که به حیوانات عشق می ورزند! و یک تبریک حسابی به کسانی که با حیواناتشون مشکل دارن. چرا تبریک؟ چون جواب سوالاتتون رو این جا پیدا می کنید!
امکانات وب


 ابزار پرش به بالا ابزار پرش به بالا

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 174
بازدید کل : 35452
تعداد مطالب : 27
تعداد نظرات : 136
تعداد آنلاین : 1

جاوا اسكریپت

کد پیغام خوش آمدگویی

کد متحرک کردن عنوان وب

mouse code



ابزار گوگل پلاس

کد گوگل پلاس پیچک