تماس با ما

کد تماس با ما

دوستداران حیوانات
دوستداران حیوانات
مشکلی با حیوان خانگی خود داری؟ خوب جایی اومدی! 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دوستداران حیوانات و آدرس animalsproblems.LoxBlog.Com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





سنجاب ها موجوداتی نیمه اهلی اند که به تازگی نگهداریشان مرسوم شده. بنابراین تمام اطلاعاتی که در این چند سال نگهداری سنجاب کسب کردم در اختیارتون قرار میدم. نظرات و سوالتتون رو در بخش آرشیو نظرات مطرح کنید.

شرایط نگهداری (قفس،بستر خواب و ...)

سنجاب ها حیواناتی بسیار بسیار فعال هستند. به سنجاب ها اصطلاحا آکروبات بازهای جنگل گفته می شود. بنابراین قفسی که تهیه می کنید نباید خیلی کوچک باشد. قفس های مناسب سنجاب ها قفس کاسکو است که دارای ارتفاع زیاد می باشد.

بودن در فضایی به کوچکی یک قفس معمولی سنجاب را دچار افسردگی، کمبود تحرک، بی اشتهایی، لاغری بیش از حد و عوارض بعدی می کند. سنجابی که تحرک نداشته باشد به طبع، به غذای کمتری احتیاج دارد و همین امر سبب بی اشتهایی و لاغری سنجاب می شود.

اما بودن در قفسی بسیار بزرگ هم متناسب با علایق سنجاب ها نیست. قفس هر چه قدر بزرگ تر باشد بهتر است ولی خالی بودن قفس مشکلی است که سنجاب ها با قفس های بزرگ دارند. قفس های بزرگ به سنجاب امکان جست و خیز و تخلیه انرژی را می دهد ولی بالاوپایین پریدن از یک دیوار فلزی چندان جذابیتی برای وی نداشته و سبب بیماری می گردد. من شخصا این یکی رو تجربه کردم. قفسی داشتم به بزرگی قفس کاسکو؛ شاید هم بزرگ تر! یک هفته سنجابم توش بود، تا حدی بسیار باورنکردنی وحشی شده بود و اصلا امکان بیرون آوردنش وجود نداشت.

پس حتما حتما حتما در قفس های بزرگ اشکالی از قبیل درختچه های مصنوعی قرار دهید تا سنجابتون وحشی نشه. ضمنا درختچه، درخت یا حتی هر چیز چوبی مثل سبد گل، باعث کوتاه شدن ناخن های سنجابا می شه و شما رو از خرید ناخنگیر مخصوص جوندگان بی نیاز می کنه. مطلب بعدی جای خواب سنجاب هست. بعضی قفس ها جای خوابی شبیه لونه پرنده دارن و بعضی افراد هم این لونه رو جداگانه می خرن و نصب می کنن. کار این افراد کاملا صحیحه و هیچ اشکالی بهش وارد نیست. ولی در مورد کسانی که پول خرید همچین جایی رو ندارن یا به هر دلیلی نمی خوان این جا رو تهیه کنن(مثل خود من!) راه حلی ساده وجود داره.

جعبه دستمال کاغذی مناسب ترین گزینه ست. توجه کنید که من این مطالب رو از سایت یا وبلاگ دیگه کپی نکردم و تجربه خودمه و کاملا مطمئنم اطلاعاتی که بهتون میدم صحیحه. تا وقتی از صحت اطلاعات مطمئن نشم اونو تو وب قرار نمی دم. پس نگران نباشید چون من خودم همه اینا رو امتحان کردم. دنباله بحث: جعبه دستمال کاغذی راه حلی مناسبه. یک سوراخ کوچک در سمتی از آن تعبیه کنید و بقیه کار را به خود سنجاب بسپارید! توجه کنید که در این مورد از جعبه کفش هم می توان استفاده کرد ولی از جعبه شیرینی نمی توان. چرا؟ چون ارتفاع جعبه شیرینی کم است و سنجاب نمی تواند در آن بخوابد.

شاید از خود بپرسید اصلا چرا باید برای سنجاب جای خواب درست کرد؟! امتحانش مجانیه ولی من بهتون توصیه می کنم بدون جای خواب بودن قفس رو امتحان نکنید. سنجاب ها اگر جای خواب نداشته باشند ممکن است در ظرف غذای خود بخوابند و بر اثر ادرار و مدفوع دیگر از غذاخوردن در آن ظرف امتناع کنند.

خوب، چیزایی که لازم بود رو براتون نوشتم. اگه هر جایی سوال داشتید حتما بپرسید! می خوام این وبلاگ شما رو از سرگردون شدن تو اینترنت از این سایت به اون سایت، از این وبلاگ به اون وبلاگ بی نیاز کنه.

با تشکر. مدیر وبلاگ: سپهر.

 


نظرات شما عزیزان:

مهدی
ساعت16:48---7 ارديبهشت 1393
سلام اقای سپهر من می خواهم سنجاب کوچولو بگیرم . می خواستم ببینم ته قفس چی باید بریزیم و قیمت قفس بزرگ چنده؟
پاسخ: قیمت که والا چه عرض کنم هر ایی یه قیمتی میگه ولی حواست باشه برای سنجاب بهترین قفس بهترین قفس بهترین قفس، قفس کاسکو هست. حتما براش قفس کاسکو تهیه کن توشم چن تا وسیله ی اسباب بازی و ترجیحا یه شاخه ی درخت بذار (هر درخختی بود فق نداره فقط کاج و سرو نباشه) کف قفس رو هم با برگ یا پوشال چوب بپوشون. پوشال کولر هم میشه ولی هزینه داره. پوشال چوب خاک اره نیست خاک اره احتمال خفه شدن حیوون رو داره پوشال چوب تکه های ریز چوبه که تو کارگاه های چوب بری یا مبل سازی پیدا میشه آمادش هم هست که البته باز هزینه داره!!!


فرزانه
ساعت12:20---13 فروردين 1393
سلام سنجاب من مریض شده خیلی ضعیف ولاغر‌‌شده هم‌ش خوابه.دامپزشکی هم بردم خوب نشده.افسردگی گرفته؟
پاسخ: سلام اگه سن سنجابون بیشتر از چهار پنج ساله احتمال مبتلا شدنش به بیماری و متاسفانه مرگش می تونه باشه با این شرایط ولی اگه کم سنه بهتون پیشنهاد می کنم قفسش رو عوض کنین خیلی جواب میده سنجاب خود من هم حالش به شدت بد بود. براش قفس کاسکو گرفتم. قلاده هم گرفتم و چند نوبت بردمش پارک رو درخت پرید و تو علف ها بدو بدو کرد بعد یه هفته از اولش هم سالم تر بود.


پانيذ
ساعت17:37---14 اسفند 1392
آيا نگهداري سنجاب برأي انسان مشكل يا بيماريي بوجود نمي أورد؟
پاسخ: خیر مشکل خاصی به وجود نمی اره


سارینا
ساعت15:45---17 شهريور 1392
???

سارینا
ساعت15:42---17 شهريور 1392
سلام سپهر جونم میخواستم بپرسم نگه داریش سخته؟ازش خسته نمیشی؟؟؟؟؟با آدم انس میگیره؟؟؟

منتظر جوابتم ممنون دوســـــــــــــــت دارم
پاسخ: نه نگهداریش اصلا سخت نیس. تنها چیزی که لازمه یه جای نسبتا بزرگه مثلا من تو قفس کاسکو نگهش میداشتم. چون این حیوون نیاز به جست و خیز داره باید یه کم فضاش بزرگ باشه. با آرم هم انس میگیره ولی تا جایی که اذیتش نکنی. اگه دوسش داشته باشی و انگولکش نکنی خیلی هم خوبه ولی اگه اذیتش کنی ناراحت میشه.


ملودی
ساعت11:57---28 دی 1391
سلام می شه گر دن سنجاب قلا ده بست راستی می شه تو قفس پرنده نگه داشت
پاسخ: بله می شه قلاده بست. نگه داریش تو هر جایی به غیر از آکواریوم بلامانع است. البته به شرط آن که قفس بزرگ باشد تا سنجاب به راحتی جست و خیز کند.


حمید
ساعت20:37---19 آذر 1391
سلام.من قصدخریدسنجاب رادارم.میخاستم راجب قفس .ظرف اب ومکان زایمان بدونم.ایا اکوارییوم برای نگهداری مناسبه؟ لطفابه جیمیلم بفرستید.باتشکر

حمید
ساعت20:36---19 آذر 1391
سلام.من قصدخریدسنجاب رادارم.میخاستم راجب قفس .ظرف اب ومکان زایمان بدونم.ایا اکوارییوم برای نگهداری مناسبه؟
پاسخ: آکواریوم هرگز نباید برای نگهداری سنجاب استفاده بشه. چون نمی تونه ازش بالا بره و دچار افسردگی و حتی مرگ حیوون می شه. مکان زایمان می تونه درون یه سوراخ تو یه درختچه مصنوعی باشه یا اگه توانایی فراهم کردن این امکانات رو ندارین، می شه از یه جعبه کفش یا جعبه دستمال کاغذی که توش مقداری آذوقه و دستمال کاغذی باشه استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به تولید مثل سنجاب رجوع کنید. ظرف آب هم می شه از ظرف آب پرندگان استفاده کرد. من خودم همین کارو می کنم. مرسی از این که به وبلاگ من سر زدی و نظر دادی.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 24 / 8 / 1391برچسب:, ] [ 10:1 بعد از ظهر ] [ سپهر محمدی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

سلام و درود به تمام کسانی که به حیوانات عشق می ورزند! و یک تبریک حسابی به کسانی که با حیواناتشون مشکل دارن. چرا تبریک؟ چون جواب سوالاتتون رو این جا پیدا می کنید!
امکانات وب


 ابزار پرش به بالا ابزار پرش به بالا

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 84
بازدید کل : 35535
تعداد مطالب : 27
تعداد نظرات : 136
تعداد آنلاین : 1

جاوا اسكریپت

کد پیغام خوش آمدگویی

کد متحرک کردن عنوان وب

mouse code



ابزار گوگل پلاس

کد گوگل پلاس پیچک